W księgarniach pojawił 124. (4/2024) numer "Kwartalnika Artystycznego. Kujawy i Pomorze". W rocznicowej sekwencji Samuela Becketta nowy fragment „Nienazywalnego” w kontynuowanym od prawie ćwierć wieku przekładzie Marka Kędzierskiego; w premierowym przekładzie Krystyny Rodowskiej ostatni utwór Becketta oraz szkic Krzysztofa Myszkowskiego; w rocznicowym bloku Zbigniewa Herberta przypominamy jego wiersze odczytane z rękopisów przez Ryszarda Krynickiego i prezentujemy różnorodne głosy i glosy poetek, poetów i pisarzy. Piotr Matywiecki przedstawia nowe wiersze i wspomnienie o Ewie Fiszer. W sekwencji Stanisława Barańczaka jego rymowana dedykacja i esej Aleksandra Fiuta. Z poezji nowy zbiór „Postscriptów” Andrzeja Szuby, przekłady Jelyzawety Żarikowej autorstwa Leszka Szarugi oraz wiersze Adama Lizakowskiego i Waldemara Kontewicza; proza Paola Keinega w przekładzie Kazimierza Brakonieckiego i opowiadania Marty Kułaj oraz Aleksandry Nosalskiej. W Variach stali autorzy: Kazimierz Brakoniecki, Stefan Chwin, Marek Kędzierski, Krzysztof Myszkowski, Leszek Szaruga, Piotr Szewc, Artur Szlosarek i Andrzej Zawada. A ponadto omówienia i recenzje najciekawszych książek kwartału: Robert Papieski o „Muzykancie” Charlesa Reznikoffa, Bartosz Suwiński omawia „Wyraz. Cykle sylficzne z lat 2017-2023” Leszka Szarugi, „Ludzie z taksydermii” Krzysztofa Siwczyka w ujęciu Pawła Tańskiego, „I blask i szept” Barbary Stawickiej-Pireckiej recenzuje Krystyna Rodowska, Krzysztof Myszkowski o „Ja to ktoś inny, Septologia III–V” Jona Fosse, „Mój Gdańsk” Stefana Chwina omawia Marta Tomczok, Andrzej Zawada pisze o „Korespondencji (1965-2003)” Czesława Miłosza i Tymoteusza Karpowicza. W numerze również prezentacja Biblioteki Kwartalnika Artystycznego oraz zestawienie najciekawszych nowości wydawniczych z kwartału.
Nr 3/2024 (123) otwiera kolejny odcinek Nienazywalnego Samuela Becketta w przekładzie Marka Kędzierskiego; następnie dwie sekwencje rocznicowe: esej Stefana Chwina o Josephie Conradzie oraz Trzeci zeszyt oktawowy Franza Kafki w przekładzie Artura Szlosarka i jego trzy kafkowskie miniatury interpretacyjne, dopełnione opowiadaniami Icchoka Baszewisa Singera w przekładzie Mariusza Lubyka. Ponadto przekłady Andrzeja Szuby wierszy Irlandczyka Michaela Longley’a i Krystyny Rodowskiej Hiszpana Abla Murcii, wiersze Artura Szlosarka, Jacka Gutorowa, Kazimierza Brakonieckiego, o. Bartłomieja Kucharskiego i debiut Oliwii Krakowiak; proza poetycka: utwory szwajcarskiego poety Gustava Rouda w przekładzie Anny Dutki-Mańkowskiej i amerykańskiej prozaiczki Lydii Davis w przekładzie Jacka Gutorowa oraz osobno dwa teksty Artura Szlosarka; w 80. rocznicę powstania warszawskiego szkic Pawła Rodaka o Pamiętniku Mirona Białoszewskiego. W Variach stali autorzy: Kazimierz Brakoniecki, Stefan Chwin, Marek Kędzierski, Krzysztof Myszkowski, Leszek Szaruga, Piotr Szewc, Artur Szlosarek i Andrzej Zawada; omówienia i recenzje najciekawszych książek kwartału: Aleksander Fiut o Kanonie. Tryptyku Zbigniewa Herberta, Krzysztof Siwczyk omawia Trzy czwarte Adama Zagajewskiego, Trzeba czasu Krzysztofa Lisowskiego w ujęciu Pawła Tańskiego, Dziennik T.10-T.12 Witolda Gombrowicza recenzuje Krzysztof Myszkowski, Leszek Szaruga o Dzienniku życia we dwoje Stefana Chwina, Wariacje faustyczne Aleksandra Fiuta omawia Michał Czorycki, Bartosz Suwiński o Manuale II Krzysztofa Siwczyka; w numerze również prezentacja Biblioteki Kwartalnika Artystycznego oraz zestawienie najciekawszych nowości wydawniczych z kwartału.
W nr 2/2024 (122) kolejny fragment Nienazywalnego Samuela Becketta w przekładzie Marka Kędzierskiego; blok z okazji 20. rocznicy śmierci Czesława Miłosza - eseje Aleksandra Fiuta, Adama Lizakowskiego i Krzysztofa Myszkowskiego, wkładka ze zdjęciami Miłosz w Ameryce; utwory Normana MacCaiga w przekładzie Andrzeja Szuby; wiersze Bogusława Kierca, Doroty Korwin-Piotrowskiej i ks. Janusza Adama Kobierskiego; szkic Bogusława Kierca Pocieszyciele: Demokryt, Kohelet; ciąg dalszy rozmowy Marka Kędzierskiego z Krystyną Rodowską o próbach translatorskich; w Variach stali autorzy: Kazimierz Brakoniecki, Stefan Chwin, Marek Kędzierski, Krzysztof Myszkowski, Leszek Szaruga, Piotr Szewc, Artur Szlosarek, do których dołączył Andrzej Zawada; omówienia i recenzje najciekawszych książek kwartału: Krzysztof Siwczyk o Cyklach Piotra Matywieckiego, Paweł Tański omawia Lekcję poezji dla zaawansowanych Kazimierza Brakonieckiego, Zaburzenie Thomasa Bernharda w ujęciu Tomasza Waszaka, Białość Jona Fosse recenzuje Krzysztof Myszkowski, Robert Papieski o Pieśniach losu, Trzech przypisach do naszych czasów oraz Czy możliwa jest uniwersalna filozofia muzyki? Ireneusza Kani, Najlepiej się nie urodzić i inne teksty prozą Antoniego Libery omawia Leszek Szaruga, Piotr Sobolczyk o Łabędziach Jacka Dehnela; w numerze również prezentacja Biblioteki Kwartalnika Artystycznego oraz zestawienie Kwartalników z twórczością Czesława Miłosza.