Bierzcie i czytajcie. Najnowszy numer Kwartalnik Artystyczny. Kujawy i Pomorze już w sprzedaży. Oto, co w nim znajdziecie:
- Numer 3 (127)/2025 otwiera Hokusai Piotra Matywieckiego, poemat w stylu haiku; poza tym kolejne opowiadania Icchoca Baszewisa Singera przedstawiamy w premierowych przekładach z jidysz Mariusza Lubyka.
- W sekwencji Piotra Szewca nowe wiersze i integralnie z nimi złączona proza z od lat opisywanego bliskiego mu świata. Nową odsłonę wierszy Bogusława Kierca uzupełnia rozmowa przeprowadzona przez Pawła Tańskiego. Poetycko-prozatorski collage Artura Szlosarka tym razem dopełniają jego czarno-białe fotografie z Berlina.
- Dwudziestą piątą rocznicę śmierci Jerzego Giedroycia upamiętniamy w hołdzie Redaktorowi esejem Andrzeja Zawady.
- Sonety Mikołaja Sępa Szarzyńskiego poprzedzają szkic o nim i jego poezji autorstwa Krzysztofa Myszkowskiego. Ponadto wiersze Kazimierza Nowosielskiego, Mirosława Dzienia, o. Bartłomieja Kucharskiego OCD i proza Marty Kułaj.
- W Variach stali autorzy: Kazimierz Brakoniecki, Stefan Chwin, Marek Kędzierski, Piotr Szewc, Artur Szlosarek i Andrzej Zawada.
- W dziale recenzji Marta Tomczok pisze o „Siedemdziesiąt siedem” Piotra Sommera, „Było” Piotra Szewca w ujęciu Adriany Szymańskiej, „Autoportret z okruchów” Tomasza Burka recenzuje Kazimierz Brakoniecki, Karol Alichnowicz o „Własnych oczach” Piotra Matywieckiego. „Świat i głosy niedosłyszalne” Aleksandra Fiuta omawia Aleksandra Nosalska, Aleksander Fiut pisze o „Zgiełku serca. Opowieści o Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej”, w cyklu „Gabinet lektury” Krzysztof Myszkowski pochyla się nad autobiograficzną „Nadzieją” papieża Franciszka.
- W Oku Skorpiona przejrzy się tym razem „Null” Szczepana Twardocha. W numerze również prezentacja Biblioteki Kwartalnika Artystycznego oraz zestawienie najciekawszych nowości wydawniczych z kwartału.
Wydawcą „Kwartalnika Artystycznego. Kujawy i Pomorze” jest Książnica Kopernikańska w Toruniu.
Dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.













